X

 

 

 
 

Akuttelefon

udenfor Civicas almindelige åbningstid

 Er der opstået en alvorlig skade eller er der risiko for alvorlige skader i din bolig, udenfor Civicas almindelige åbningstider, kan du benytte Civicas vagtordning. 

Civicas åbningstider er:

Mandag til onsdag kl. 8.00-15.30
Torsdage kl. 8.00-17.30
Fredage kl. 8.00-13.00

Akuttelefon ring 70 25 02 01

Brand:

I tilfælde af brand ring 112, som er det direkte nummer ved akut udrykning og livsfare.

Du bliver stillet disse spørgsmål:

  • Hvad er der sket?
  • Hvor er det sket?
  • Hvornår er det sket?
  • Hvilket nummer ringer du fra?
  • Hvor skal hjælpen hen?
  • Er der tilskadekomne?

Civicas akuttelefon bruges i tilfælde af:

 

  • Vandskade
  • Rengøring i forbindelse med brand
  • Indbrud og efterfølgende afdækning
  • Skade på elektriske installationer
  • Manglende elektricitet i din bolig (læs først herunder)
  • Manglende varme i bebyggelsen

 

Ring kun til akuttelefonen, hvis det er strengt nødvendigt og hvis udbedring af skaden ikke kan udsættes til næste hverdag.

Brug ikke akuttelefonen i disse tilfælde:

 

  • Ved manglende elektricitet i din bolig. Tjek først om din nabo har strøm? Er der sprunget en sikring eller har HFI-relæet i din bolig har slået fra? Det kan ske f.eks. ved overbelastning eller en kortslutning i dine egne elektriske apparater.
  • Har du låst dig selv ude eller er din nøgle bortkommet? Ring selv efter en låsesmed - ikke til akuttelefonen. Du betaler selv udgiften direkte til låsesmeden.
  • Dit toilet løber. Luk på hanen ved siden af toilettet.
  • Du oplever at et afløb er tilstoppet ved f.eks. vask eller vaskemaskine.
  • Defekt vaskemaskine og tørretumbler i vaskeriet.
  • Defekt køleskab, fryser, komfur eller emhætte.

 

Det koster typisk minimum kr. 2.500,- at tilkalde en håndværker udenfor normal arbejdstid plus udgift til udført arbejde. Regningen sendes direkte til dig, hvis det vurderes, at der ikke er tale om et akut opkald.

Akuttelefon ring 70 25 02 01

Civica har indgået en aftale med skadeservicefirmaet Polygon pr. 1. november 2015. Polygon tager sig af alle akut opståede skader i Civicas afdelinger.

Aftalen med Polygon er indgået for, at yde beboerne endnu bedre service. Helt i tråd med vores værdier om: God service, godt medborgerskab og orientering mod fremtiden.

Vi opfordrer endnu engang til, at du kun bruger akuttelefonen, hvis det er strengt nødvendigt og hvis udbedring af skaden ikke kan udsættes til næste hverdag.

Gå til toppen

Acceptér cookies

Denne hjemmeside gør brug af cookies. Vi bruger cookes til at lære, hvordan hjemmesiden bliver anvendt, så vi kan forbedre brugervenligheden.

Når du har accepteret cookies, kan du altid fjerne dem igen ved at slette dem i din browser.