X

 

 

 
 

Opsigelse

Når du ønsker at opsige dit lejemål er der en række oplysninger vi har brug for. Her på siden kan du få et overblik over hvad vi har brug.

Hvordan opsiger jeg min bolig?

I forbindelse med opsigelsen af dit lejemål er det vigtigt, at vi har alle de relevante oplysninger rettidigt. På den måde kan vi undgå, at der opstår forsinkelser i opsigelsen og i genudlejningen.

I menuen til højre finder du en blanket til brug til din opsigelse. Blanketten indeholder felter til alle de oplysninger, vi har brug for. Når du har udfyldt blanketten, skal du underskrive den og sende den til os med posten, eller du kan scanne den ind på din computer og sende den på mail til civica@civica.dk.

 Når vi modtager din opsigelse, vil du modtage en bekræftelse fra os.

Fik du svar på dine spørgsmål? Ellers kontakt kundeservice på tlf.: 63 133 134 eller send en mail til: civica@civica.dk

Hvordan opsiger jeg min bolig - uden blanket?

I forbindelse med opsigelsen af dit lejemål er det vigtigt, at vi har alle de relevante oplysninger rettidigt, på den måde kan vi undgå, at der opstår forsinkelser i opsigelsen og i genudlejningen. Din opsigelse skal være skriftlig. Du kan få tilsendt et opsigelsesskema fra boligorganisationen ved at kontakte Kundeservice på tlf.: 63 133 134 eller mail: civica@civica.dk.

Det er meget vigtigt, at du på din opsigelse angiver, hvornår boligen er ryddet og klar til at blive synet, da det er denne dato, der er afgørende for, hvornår boligen kan genudlejes.

Du kan finde yderligere relevant information i forbindelse med en eventuelt flytning under punktet ”Fraflytning” i menuen til venstre.

Fik du svar på dine spørgsmål? Ellers kontakt kundeservice på tlf.: 63 133 134 eller send en mail til: civica@civica.dk

Hvornår skal min bolig synes?

Sammen med bekræftelsen på din opsigelse får du et tidspunkt til fraflytningssynet. Hvis tidspunktet ikke passer dig, kan du aftale en ny tid med vores kundeservice. Det skal dog være i dagene umiddelbart omkring det oprindelige synstidspunkt og indenfor ejendomsmesterens normale arbejdstid. 

Du kan finde yderligere relevant information i forbindelse med en eventuelt flytning under punktet ”Fraflytning” i menuen til venstre.

Fik du svar på dine spørgsmål? Ellers kontakt kundeservice på tlf.: 63 133 134 eller send en mail til: civica@civica.dk

Hvor lang er opsigelsesfristen?

Du har 3 måneders opsigelse til den 1. i en måned. Det vil sige, at hvis boligorganisationen modtager din opsigelse f.eks. den 12. januar begynder dine 3 måneders opsigelse fra 1. februar og tre måneder frem. Du hæfter altså i dette tilfælde for husleje til og med april måned.

Du kan sagtens fraflytte boligen inden de tre måneder, og boligorganisationen vil naturligvis forsøge at leje boligen ud med det samme, men hvis det ikke lykkedes, kan du risikere at skulle betale husleje i hele opsigelsesperioden. Det er vigtigt at det tydeligt fremgår af din opsigelse, hvornår du fraflytter boligen.

Du kan finde yderligere relevant information i forbindelse med en eventuelt flytning under punktet ”Fraflytning” i menuen til venstre. 

Studieboliger har dog kun 6 ugers opsigelse, til den 1. i en måned.

Fik du svar på dine spørgsmål? Ellers kontakt kundeservice på tlf.: 63 133 134 eller send en mail til: civica@civica.dk

Hvad er istandsættelsesperioden?

Istandsættelsesperioden er 12 hele hverdage efter fraflytningssynet af boligen, hvor håndværkere istandsætter din bolig. Du skal altid betale husleje for denne periode, også selvom du siger din bolig op med 3 måneders varsel og først fraflytter boligen efter denne periode.

Gå til toppen

Downloads

(åbner i nyt vindue)

Acceptér cookies

Denne hjemmeside gør brug af cookies. Vi bruger cookes til at lære, hvordan hjemmesiden bliver anvendt, så vi kan forbedre brugervenligheden.

Når du har accepteret cookies, kan du altid fjerne dem igen ved at slette dem i din browser.